V posledních letech došlo k poměrně velkému rozmachu obchodních center. Zatímco dříve jich bylo skutečně pomálu, dnes je najdeme prakticky v každém větším městě. A zdá se, že jsou dělána prakticky podle stejného mustru, jen s drobnými variacemi, danými konstrukcí budovy.
Lidé si je však značně oblíbili, a v současné době nemají o návštěvníky skutečně nouzi. Mnozí je dokonce považují za ideální cíl pro rodinný výlet. Je to dáno především směsicí obchodů, kde si vybere skutečně každý. Může jít o obchody s oblečením, elektronikou, knihami, to vše na jednom místě.
Možná jste si tak i vy všimli jedné věci, která se napříč všemi těmito centry prakticky nemění – pokud je vícepatrové, tak všude najdeme skleněné zábradlí kmkdesign.cz, či spíše zábradlí tvořené čirými skleněnými deskami upevněnými na nejčastěji chromové konstrukci.
Je samozřejmé, že jako vše, co zde najdeme, i toto má svůj účel, kterým je přinést onomu centru větší zisk. Jak toho dosáhne?
V první řadě je zde fakt, že lidem umožňuje plný rozhled. To se hodí zvláště proto, že v posledních patrech obvykle najdeme restaurace či rychlé občerstvení. Lidé, kteří jedí, tak mají nerušený výhled na vše pod nimi, především pak na veškeré obchody.
A zde je to tajemství. Pracuje se zde s oprávněným předpokladem, že když se zákazník rozhlíží, padne mu zrak na obchod, který následně navštíví. Pokud by jej však neviděl, ani by jej nenapadlo tam zajít, jelikož by jej nehledal. Nesmíme totiž zapomenout, že tato centra pracují především s impulzivními nákupy.
Je jasné, že se tohoto využívá například i o Vánocích. Lidé se rozhlíží po výzdobě, přičemž jim oči zcela samozřejmě kloužou po jednotlivých obchodech. A je pravděpodobné, že jim některý padne do oka a rozhodnou se jej navštívit a následně si zde i něco koupit. A to je to, o co obchodníkům jde. Přeci jen, zde jsou peníze na prvním místě.